Publicistikom se naziva bilo kakav pisani radi koji govori o nekakvim aktualnim društvenim, znanstvenim, kulturnim ili političkim temama. Ovakvi radovi mogu se objavljicati u knjigama, brošurama, u posebnim izdanjima časopisa i slično.
Publicistika se smatra više novinarskim nego književnim žanrom, ali kod nje nije važno samo informirati čitatelja, kako to čine novinski članci, već i pobliže objasniti ono o čemu se informira. Kod publicističkih djela vrlo je važno da sadrže jasan uvid u temu, vlastitu ideju, interpretaciju teme te zaključak o njoj.
Upravo zato što publicistika spada pod novinarsku domenu, mnogi novinari su i publicisti, koji nekada svoja razmatranja izražavaju u vlastitim kolumnama. Publicisti svoje radove rijetko kada objavljuju kao redovan članak u novinama, a najčešće kao podliske tj. feljtone u kojima govore i javnom, kulturnom, političkom i društvenom životu svoje okoline.
Dobra definicija biti publicističkih radova i prijevod ovog pojma na engleski, gdje se on naziva opinion journalism, ili u prijevodu – novinarstvo temeljeno na mišljenju, upravo zato što publicistička djela govore o aktualnim temama iz perspektive jedne osobe koja govoreći o njima iznosi svoje mišljenje.
Publicističkim vrstama smatramo feljtone, polemike i reportaže. Pojam publicistika dolazi od latinske riječi publice, a znači javno, stoga je njegov prijevod – pisanje o javnim temama.
Odgovori