• BA
  • DE
  • EN
  • HR
  • IT
  • RS
  • SI

Lektire.hr

pomoć pri pisanju lektira

  • Naslovnica
  • Knjige
  • Lektire
  • Pjesme
  • Biografije
  • Književnost
  • Jezik
Pitanja za višu ocjenu >>
Pitanja za višu ocjenu >>

Trivijalna književnost

Trivijalna književnost nastala je 1920-ih godina u Njemačkoj. Tada se prvi puta spominje u književnost u kojoj se klasificiraju književni tekstovi koji su navodno slabije kakvoće od onih umjetničkih.

Trivijalna književnost koristi stereotipe i shematizme te po tome nalikuje na usmenu književnost. S druge strane, usmena književnost pruža veliki otpor prema tome.

Kod pojma trivijalne književnosti često se javlja i sinonim za nju iako označava nešto drukčiji fenomen, a to je zabavna književnost. No, trivijalna književnost se označava kao jednostavna, razumljiva i lakša od umjetničke književnosti te i od zabavne književnosti.

Iako u većini slučajeva zabavna književnost obuhvaća i trivijalnu, one nikako nisu jednake i postoji velika vrijednosna razlika između njih koja se postavlja i unutar same zabavne književnosti. Sve to trivijalnu književnost čini u početku nezanimljivom i manje vrijednom kritici i teoriji umjetničke književnosti. Razlikujući se od nje, zabavna književnost pokazuje veliko umijeće u kompoziciji teksta te time nadmašuje velika djela umjetničke književnosti.

Glavna razlika između umjetničke i trivijalne i zabavne književnosti je manja zahtjevnost teksta koji ova književnost postavlja pred svog čitatelja. Od čitatelja se ne zahtijeva nikakav napor da bi se tu književnost shvatilo kao ni obrazovanje. Ova književnost zbog toga je upućena masovnoj publici.

Nakon 1960-e godine tipologija se odbacuje jer se razlika između trivijalne i umjetničke književnosti označava kao procjena promatrača, a ne kao objektivna slika teksta. Nudi se jednostavniji pojma za trivijalnu književnost, a to je Schemaliteratur.

Nadalje, umjetnička književnost postmodernizma od tada se služi i nekim tehnikama i postupcima trivijalne književnosti. Ovo je među prvima uveo Umberto Eco u svom romanu “Ime ruže”.

Naglasak se sada prebacuje na uvjete potrošnje teksta te na pitanje legitimnosti čitatelja. Odbacuje se humanistička ideologija koja se zasnivala na romantičarskoj umjetnosti.

Svi pojmovi iz književnosti >>

Kako napisati lektiru (video tutorial)

Odgovori Otkaži odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Književnost.hr traži autore za objavu svojih književnih radova!

Top autori

Anto Gardaš Antun Branko Šimić August Šenoa Biblija Braća Grimm Charles Perrault Dinko Šimunović Dobriša Cesarić Dragutin Tadijanović Hans Christian Andersen Hrvoje Hitrec Ivan Kušan Ivana Brlić-Mažuranić Miroslav Krleža Nada Iveljić Ranko Marinković Silvije Strahimir Kranjčević Slavko Mihalić Tin Ujević Vesna Parun Vladimir Nazor William Shakespeare Željka Horvat-Vukelja Zlatko Krilić Zvonimir Balog
Popis svih autora >>

Zadnje objave

  • Kako poboljšati koncentraciju
  • Kako je Potjeh tražio istinu analiza
  • Ep o Gilgamešu
  • Ep o Gilgamešu analiza
  • Djevojčica iz Afganistana
  • Djevojčica iz Afganistana analiza
  • Izdajničko srce
  • Palčić
  • Svinjar
  • Djevojčica sa šibicama

Informacije

  • Pomoć
  • O nama
  • Kontakt
  • Impressum
  • Marketing
  • Uvjeti korištenja

Korisno

  • Pitanja za ponavljanje
  • Knjige
  • Analize pjesama
  • Književnost
  • Jezik
  • Zatražite novu lektiru

Lektire

  • Po autorima
  • Po abecedi
  • Po razredima
  • Pjesme

Mreža portala

  • Bajke.hr
  • Biografija.com
  • Književnost.hr
  • Molitva.hr
  • Obrazovanje.hr
  • Poezija.hr

Copyright © 2010.–2023. Informativka d.o.o. Sva prava pridržana.

English | BiH | Deutschland | Hrvatska | Italia | Slovenija | Srbija
English | BiH | Deutschland | Hrvatska | Italia | Slovenija | Srbija