Igrokaz Dobri zmajevi opisuje kako je strašan i pomalo ljutit zmaj zapravo dobar u duši, ali je to shvatio tek kada mu je drugi zmaj objasnio da može biti dobar samo ako on to zaista želi. Vodili su kratak dijalog o tome i prvi zmaj je sam spoznao da može biti dobar ako to sam odluči.
Pouka igrokaza je da ako nešto stvarno u životu želimo tada to i možemo. U ovom slučaju je prvi zmaj bio problematičan, no, vjerujući drugome zmaju, spoznao je da može biti dobar poput njega.
Iako je igrokaz vrlo kratak pouka se može brzo iščitati. Osim što je prvi zmaj odlučio postati dobar, drugi zmaj mu je dao snage i vjerovao u njega te mu dao podršku kakvu nam može dati samo pravi prijatelj.
Vrsta djela: igrokaz
Tema djela: razgovor o dobrim osobinama između dva zmaja
Mjesto radnje: neodređeno
Vrijeme radnje: neodređeno
Kratak sadržaj
Jednog dana su se sreli dvoje zmajeva. Prvi zmaj je upitao drugoga tko je on. Drugi zmaj mu je odgovorio kako je on dobar zmaj sa osam glava. Prvi zmaj mu govori kako je on ljutit i strašan zmaj. Drugi zmaj mu na to odgovara kako možda nije tako loš zmaj kao što govori i neka još jednaput razmisli.
Prvi zmaj je rekao kako možda i nije toliko loš, ali sve ovisi gdje je i skim je. Drugi zmaj mu pritom odgovara kako bi on mogao biti dobar samo ako to istinski želi. Prvi zmaj ga pita da li stvarno tako misli. Drugi zmaj mu odgovara kako to zaista misli. Prvi zmaj se osmijehnuo i rekao kako ga pri srcu nešto grije. Zahvaljujući njemu odlučio je postati dobar zmaj.
Likovi: prvi zmaj, drugi zmaj
Prvi zmaj – strašan i ljutit, ali je ipak poslušao dobrog zmaja jer mu je vjerovao. Odlučuje kako će i on postati dobar poput njega.
Drugi zmaj – dobar i čestit. Uspio je objasniti drugom zmaju kako snagom volje može i on postati dobar zmaj.
Bilješka o autoru
Jadranka Čunčić Bandov rođena je 1956. godine u Zagrebu.
U Kućama nedaleko Velike Gorice provela je svoje djetinjstvo, a osnovnu školu pohađala je u Vukovini. Školovanje je završila u Zagrebu kao odgojiteljica, a na Filozofskom fakultetu je diplomirala povijest umjetnosti i češki jezik.
Dok se školovala za odgojiteljicu bila je angažirana u rad lutkarskog kazališta Kvak. Bavila se pisanjem igrokaza, glumom i animacijom. Nakon takvog iskustva krenula je s predstavljanjem vlastitih igorkaza kroz lutkarske kolaž-predstave.
Njezini su igrokazi objavljeni u časopisima, priručnicima, čitankama i zbornicima te u antologiji hrvatskog dječjeg igrokaza. Naslovi dosadašnjih objavljenih zborki su sljedeći: Razgovori u travi; Od jarca do komarca; Igre sa zmajevima; Sale, trice, zvrndalice; Puž na raskrižju te slikovnicu Iju-ju i strip-album Boduljko i Žbunika.
Članica je Društva hrvatskih književnika i Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika.
Često posjećuje osnovne škole diljem cijele Hrvatske gdje izvodi lutkarske predstave. Prilikom održavanja predstave uspije odglumiti čak dvadeset likova te svoje lutke izrađuje sama od otpadnih materijala.
Autor: L.V.
Odgovori