• BA
  • DE
  • EN
  • HR
  • IT
  • RS
  • SI

Lektire.hr

pomoć pri pisanju lektira

  • Naslovnica
  • Obrazovanje
  • Lektire
  • Pjesme
  • Književnost
  • Jezik
  • Knjige
Pitanja za višu ocjenu >>

Renesansna komedija

Kako je renesansa zapravo oživljavanje antike i njenih ideala tako se i renesansna komedija oslanja na onu antičku. Jedan od najpozantijih hrvatskih pisaca koji se bavio ovom dramskom vrstom upravo je Marin Držić čije djelo Dundo Maroje je školski primjer ovakve komedije. Ova komedija naziva se još plautovska ili eruditna.

Renesansna komedija posebice je zanimljiva jer sad u svoju radnju uključuje i one iz najnižih slojeva društva. Teži prikazati neke zanimljive i smiješne crtice iz svakodnevnog građanskog i obiteljskog života, komične događaje sa kojima se svi mogu poistovjetiti i koji će nasmijati i stare i mlade.

Imala je i poučnu ulogu. Stavljanjem likova u komične i neobične situacije nastojala je prikazati sve ono što u društvu ne valja i sve mane ljudskoga bića. Rimski komediograf Plaut služio je kao kamen temeljac za ovu vrstu drame.

Njegove komedije bile su stoljećima zaboravljene sve dok ih renesansa nije ponovo otkrila  i postavila kao ono što savršeno odgovara tadašnjem društvu i što je nužno imitirati u dramskim tekstovima.

Iako su likovi odvojeni, oni ne predstavljaju jednog pojedinca sa svojim mislima, snovima i željama koji ima jednu individualnu motivaciju. Taj lik je više određeni tip osobe, a ne individua. Vrlo često možemo susresti likove staroga muškarca sa mnoštvom bogatstva koji ga ljubomorno čuva, ima i sina koji se ponaša kao njegova potpuna suprotnost. Nepromišljeno troši novac na žene i zabavu. Također nije rijetkost ni lik žene lakog morala, ali ujedno i učenjaka koji preukočenim glasom nastoji objasniti ljubavna pitanja čime izaziva komični efekt.

Zanimljivo je da lik renesansnog čovjeka, mudrog, snalažljivog i svestranog, nije dan nikome od ovih likova već upravo slugi. To je čovjek iz puka koji nosi na sebi težinu čitave komedije zapličući i otpličući radnju. Upravo svečanosti poput karnevala ili velikih gozbi, na kojima bi se skupilo mnoštvom puka, bile su prava domena za izvođenje ovih renesansnih komedija.

Svi pojmovi iz književnosti >>

Kako pisati lektire



Zaprati Kralja Lektira!


Savjeti

  • Upute za pisanje eseja
  • Upute za lektiru
  • Bilješke tijekom čitanja lektire
  • Dnevnik čitanja lektire
  • Najbolje vrijeme za čitanje lektire
  • Čitanje s razumijevanjem
  • Kako brzo pročitati lektiru
  • Kako zavoljeti čitanje lektira
  • Kako napisati lektiru
Pregled svih savjeta >>

Zaprati Kralja Lektira



Top autori

Anto Gardaš Antun Branko Šimić August Šenoa Biblija Braća Grimm Charles Perrault Dinko Šimunović Dobriša Cesarić Dragutin Tadijanović Hans Christian Andersen Hrvoje Hitrec Ivan Kušan Ivana Brlić-Mažuranić Miroslav Krleža Nada Iveljić Ranko Marinković Silvije Strahimir Kranjčević Slavko Mihalić Tin Ujević Vesna Parun Vladimir Nazor William Shakespeare Željka Horvat-Vukelja Zlata Kolarić-Kišur Zlatko Krilić
Popis svih autora >>

Zadnje objave

  • 10 grešaka kod pisanja lektire i kako ih izbjeći
  • Kako napisati lektiru
  • Sto godina samoće
  • Iz velegradskog podzemlja
  • Homersko pitanje
  • Homersko pitanje – teorije
  • Charlie i tvornica čokolade
  • Anđeo u zvoniku
  • Zeleni pas
  • Alkar

Informacije

  • Pomoć
  • O nama
  • Kontakt
  • Impressum
  • Marketing
  • Uvjeti korištenja

Korisno

  • Pitanja za ponavljanje
  • Knjige
  • Analize pjesama
  • Književnost
  • Jezik
  • Savjeti
  • Zatražite novu lektiru

Lektire

  • Po autorima
  • Po abecedi
  • Po razredima
  • Pjesme

Mreža portala

  • Bajke.hr
  • Biografija.com
  • Književnost.hr
  • Molitva.hr
  • Obrazovanje.hr
  • Poezija.hr

Copyright © 2010.–2025. Informativka d.o.o. Sva prava pridržana.

English | BiH | Deutschland | Hrvatska | Italia | Slovenija | Srbija