• BA
  • DE
  • EN
  • HR
  • IT
  • RS
  • SI

Lektire.hr

pomoć pri pisanju lektira

  • Naslovnica
  • Knjige
  • Lektire
  • Pjesme
  • Biografije
  • Književnost
  • Jezik
Pitanja za višu ocjenu >>
Pitanja za višu ocjenu >>

Kazalište apsurda, antidrama

Pojam antidrame, odnosno kazališta apsurda odnosi se na grupu dramatičara koji su se u književnosti pojavili oko 1950. godine. Unatoč tome što se nikada nisu deklarirali kao škola ili pokret, ono što im je svima zajedničko je stajalište o položaju čovjeka u modernom društvu. Začetnikom tzv. pokreta poznati je pisac Albert Camus.

Upravo je Albert Camus taj položaj u svom poznatom djelu “Mit o Sizifu” nazvao apsurdnim. Upravo se ovdje govori o besmislu ljudskih radnji i postupaka koji izazivaju osjećaj tjeskobe koji će ubrzo postati središnji problem u raznim dramama. Radi se o dramama pisaca: Becketta, Ionesca, Adamova, Pintera i ostalih.

Uz brojne novosti na idejno-tematskom planu, pisci koji ulaze u kategoriju drama apsurda počinju radikalno mijenjati i dramsku formu. Njihov način rada usmjerava se prema iznošenju scena pred gledatelja prepune besmislenih i nelogičnih situacija u kojima se ništa ne događa.

Mjesto aktivnih lica zauzimaju pasivni likovi koji podsjećaju na marionete kada govor prestaje biti sredstvom međusobnog sporazumijevanja i kada postaje ništa drugo nego niz konvencionalnih fraza i klišeja.

U kazalištu apsurda nastoje se razbiti pravila dramske književnosti koja su dotada vrijedila. Pokušava se naglasiti tjeskoba, usamljenost, strah, odnosno sve ono što moderni čovjek osjeća. To je kazalište u kojem čovjek ne može utjecati na situaciju u kojoj se nalazi.

Ionescove drame su još jedan pokazatelj kako to izgleda kada se apsurd prenese na djela. Njegova “Stolica” i “Ćelava pjevačica” pravi su primjer koliko apsurd može ići daleko, u kojima dolazi do miješanja stvarnog i nestvarnog.

Poznato i pomalo jedinstveno kazalište apsurda dominiralo je sve do 1962. godine kada je polako počeo gubiti snagu. Unatoč tome poznato je kako se utjecaj najpoznatijih dramatičara proizašlih iz tog pokreta osjeća i danas.

Najpoznatije antidrame su: “U iščekivanju Godota” S. Becketta, “Ćelava pjevačica”, “Povratak”H. Pintera, “Invazija” A. Adamova. i ostali.

Autor: S.Š.

Svi pojmovi iz književnosti >>

Kako napisati lektiru (video tutorial)

Književnost.hr traži autore za objavu svojih književnih radova!

Top autori

Anto Gardaš Antun Branko Šimić August Šenoa Biblija Braća Grimm Charles Perrault Dinko Šimunović Dobriša Cesarić Dragutin Tadijanović Hans Christian Andersen Hrvoje Hitrec Ivan Kušan Ivana Brlić-Mažuranić Miroslav Krleža Nada Iveljić Ranko Marinković Silvije Strahimir Kranjčević Slavko Mihalić Tin Ujević Vesna Parun Vladimir Nazor William Shakespeare Željka Horvat-Vukelja Zlatko Krilić Zvonimir Balog
Popis svih autora >>

Zadnje objave

  • Kako poboljšati koncentraciju
  • Kako je Potjeh tražio istinu analiza
  • Ep o Gilgamešu
  • Ep o Gilgamešu analiza
  • Djevojčica iz Afganistana
  • Djevojčica iz Afganistana analiza
  • Izdajničko srce
  • Palčić
  • Svinjar
  • Djevojčica sa šibicama

Informacije

  • Pomoć
  • O nama
  • Kontakt
  • Impressum
  • Marketing
  • Uvjeti korištenja

Korisno

  • Pitanja za ponavljanje
  • Knjige
  • Analize pjesama
  • Književnost
  • Jezik
  • Zatražite novu lektiru

Lektire

  • Po autorima
  • Po abecedi
  • Po razredima
  • Pjesme

Mreža portala

  • Bajke.hr
  • Biografija.com
  • Književnost.hr
  • Molitva.hr
  • Obrazovanje.hr
  • Poezija.hr

Copyright © 2010.–2023. Informativka d.o.o. Sva prava pridržana.

English | BiH | Deutschland | Hrvatska | Italia | Slovenija | Srbija
English | BiH | Deutschland | Hrvatska | Italia | Slovenija | Srbija