Petra uči plivati priča je za učenike 1. razreda o djevojčici Petri koja odlazi sa svojom obitelji na more. Ide sa mamom, tatom, djedom i bakom. Ona je već velika djevojčica sa 6 i pol godina i tata je zaključio da je stiglo vijeme da nauči plivati i prestane u more nositi patkicu na napuhavanje.
Uz ovu slikovnicu roditelji mogu dobiti ideje kako svojoj djeci pomoći prilikom učenja plivanja, ali isto tako mogu bolje shvatiti što se događa u njihovim malim glavicama kada je učenje plivanja u pitanju. Djeci to predstavlja veliki izazov. Najprije razmišljaju kako se osloboditi straha od mora i morskih dubina, a nakon toga misle što će reći svojim prijateljima koji već znaju plivati kako oni to još uvijek nisu savladali. Mnogo je stvari uključeno u igru stoga, svojoj djeci uvijek budite podrška i budite strpljivi s učenjem plivanja.
Djeca iz ove priče mogu naučiti kako se ne moraju bojati mora jer je plivanje kao i vožnja bicikla, jednom kada se to savlada više se nikada ne zaboravi. Imajući to na umu plivanje postaje zabava i veselje.
Vrsta djela: priča za djecu
Tema djela: učenje plivanja
Mjesto radnje: more
Vrijeme radnje: ljeto
Kratak sadržaj
Napokon je stiglo ljeto i u Petrinoj obitelji su počele pripreme za odlazak na more. Sve je vrvjelo od uzbuđenja, a to se najviše vidjelo na djevojčici Petri koja je na svoj krevet stavila sve stvari koje je namjeravala ponijeti sa sobom na ljetovanje.
Petra je imala svega šest i pol godina, iako možda premlada, roditelji su smatrali kako je došlo vrijeme da konačno nauči plivati bez patkice plivalice. Tata je rekao djevojčici neka patkicu ostavi doma na polici u sobi što je i učinila.
Već prvog dana na moru, roditelji su Petru upisali u školu plivanja na gradskoj plaži. Grupa se zvala Papailne. Bio je to za nju pravi izazov, ali kada je učiteljica plivanja rekla djeci neka zarone, Petra nipošto nije htjela to učiniti. Njezini su komentari bili kako je more štipa za oči i za nos. Roditelji su je pokušavali nagovoriti da ostane u školi, no nisu uspjeli u toj namjeri.
Petrin tata je odlučio podučiti je plivanju. Svoju je ruku stavio pod njezin trbuh i rekao joj neka maše rukama i nogama, zatim bi je pustio, a ona bi istog časa potonula. Vikala je kako ona to ne može jer je jako teško. Pa ona nikada neće naučiti plivati, pomislila je djevojčica. Otada se nastavila igrati isključivo u plićaku, a za plivanje više nije željela ni čuti.
Jednog se popodneva mali psić okupao u moru, a plivao je kao da ga je netko navio. Izazvao je pravi smijeh kod kupača, a Petrin je tata prokomentirao djevojčici kako čak i psi znaju plivati, a ona se ne usudi. Petra je kroz zube odgovorila neka samo plivaju i dalje nastavila graditi svoj pješčani dvorac.
Petrina baka je bila žalosna što djevojčica još uvijek nije naučila plivati pa joj je rekla kako će joj u tome pomoći, kao što je nekada davno pomogla njezinoj mami. Tako su Petra i baka otišle u malo dublje more, djevojčica je isturila bradu, a baka ju je pridržavala. No, čim bi je ispustila Petra je odmah počela tonuti.
Uskoro se začulo Petrino panično vikanje. Imala je osjećaj kako se ispod nje stvroila ogromna rupa koja guta pijesak, a sve morske životinje bježe kako bi se spasile. Činilo joj se kako se ispod nje stvorila velika provalija.
Nakon tri dana Petra je sa sobom na plažu ponijela plivalice, a bez njih će dogodine naučiti plivati. Mudri djed se sjetio kako bi svakog dana mogao pomalo ispuštati zrak iz njih te će tako Petra naučiti plivati misleći da je to naučila uz plivalice.
Djed je znao govoriti baki kako će Petra svaki čas naučiti dobro plivati ako joj plivalice budu sve tanje. Nažalost, djevojčica je čula što djed priča baki i odlučila skinuti plivalice i opet odustati od plivanja. Nastavila se dalje igrati u plićaku.
Vidjevši malog dječaka u moru kako pliva s perajama pomislila je kako bi i ona mogla uz pomoć njih naučiti plivati. Zamahnula je nogama i pokušala zaplivati, ali joj je jedna peraja potonula. Djevojčica se rasplakala i pobjegla od srama.
Što će li tek misliti njezini prijatelji kada se vrati s mora, a nije naučila plivati. Njezina prijateljica Nika je proplivala još prije tri godine i vješto skakala s broda, prijatelj Ivo je već s napunjenih pet godina skakao na glavu dok je Pavica naučio odlično roniti. Petra je mislila kako su u oni u prednosti jer cijelo ljeto provedu kod baka i djedova na moru dok ona provede svega nekoliko dana.
Uskoro je Petra bila očajna, a tuđi savjeti joj nisu bili od pomoći. Sigurno bi joj bilo ljepše da ljetuje u planinama ili na selu gdje može na miru brati hraniti piliće, jahati konje… Povratak kući je iščekivala s nestrpljenjem.
Šečući se od kioska prema plaži primjetila je kako se na molu dijele reklamne kapice pa je odlučila otići provjeriti može li i ona dobiti jednu. Djeca su se prilično naguravala i Petra je odjedanput zajedno sa sladoledom završila u moru. I tada se dogodilo TO! Počela je brzo mahati rukama i nogama te uspjela proplivati. Stvarno je brzo i dobro plivala da su je svi s mola hvalili.
Kada se vratila kod roditelja na plaži tata je ukazivao na jednu malu djevojčicu kojoj su tek četiri godine, a već pliva. Petra je tada pokazala kako i ona zna plivati i svi su se oduševili.
Likovi: djevojčica Petra, mama, tata, djed, baka
Analiza likova
Petra – vesela djevojčica koja nije imala povjerenja u sebe. Iako je obožavala more i ljetne radosti nikako se nije mogla osloboditi straha od plivanja. Svi su joj pokušavali pomoći, ali bezuspješno. Strah je napokon nestao onog dana kada je slučajno bila bačena u more. Tada je proplivala tolikom brzinom da su je svi hvalili. Bila je ponosna na sebe i svoj uspjeh. Stekla je samopouzdanje i radosno pokazivala umijeće plivanja.
Bilješka o autoru
Željka Horvat-Vukelja rodila se 25. srpnja 1952. u Sinju. Svoje najranije djetinjstvo provela je u Šibeniku, a osnovnu i srednju školu završila je u Zadru. Na studij dolazi u Zagreb gdje je na Filozofskom fakultetu diplomirala francuski i španjolski.
Jezici i pisanje i dalje ostaju djelom njenog života. predavala je francuski u školi i surađivala na izradi nekoliko udžbenika. Piše priče za tisak i radio, igrokaze, romane i slikovnice. Danas radi u Školskoj knjizi kao glavna urednica časopisa za djecu Modra lasta.
Ona je odličan pedagog i često posjećuje škole u kojima sa učenicima stvara priče, odgovara na njihova pitanja i pomaže im riješiti probleme. Od straha stvara stvarno biće sa kojim se djeca mogu našaliti i nasmijati mu se i uči ih kako da budu hrabri i pobijede svoje strahove kroz neobične likove poput brbljave palačinke.
Autor: L.V.
Odgovori